6/08/2016

26. Fülhallgató fejlesztések

Már közel 1 évtizede használok fülhallgatókat  a számítógéphez és az mp3-hoz, ezáltal időközben megtapasztaltam a fülhallgatók gyenge pontjait.

Ilyen például a kábelek megtörése, szakadása, a felirat lekopása és gyenge minőség esetén a fülhallgató szétesése.

Próbáltam már pár megoldást és ezek közül kettő kerül itt bemutatásra amit jelenleg nagy megelégedéssel használok.


Tipikus hiba, hogy 1-2 év aktív használat után lekopik a felirat a fülhallgató végéről, így van pár eset amikor fordítva kerül bele a fülünkbe.
A középkategóriás fülhallgatóknál már feltűnik ilyenkor a fülhöz nem illeszkedő forma.

Így vagy úgy, egy egyszerű és ingyenes megoldással ezen lehet segíteni.
Annyit kell tenni, hogy egy 3-5 cm hosszúságú kábel összefogó drótot kell rátekerni az egyik(nálam a bal) fülhallgató vezetékére.

Ez így rátekert drót tapintással történő fülhallgató azonosítást is lehetővé teszi, tehát a gyengén látóknak is kedvező ez a megoldás.

Ez a megoldás alkalmazható fejhallgatók esetében is ugyanilyen módon, csak ott kicsit hosszabb drótot kell alkalmazni.


A másik kellemetlenség amit nemrég megszüntettem, az a kábel y elágazásnál történő túlfeszítése, tekeredése.
Ez a túlfeszítő erő akkor érvényesül, amikor az ember berakja fülébe és szétválassza a sokszor összetekeredő kábeleket.

Ehhez egy kisebb tejgumit használtam, amit a piaci zöldségfélék zöld száruknál fogva történő kötegeléshez használnak. A vastagabb postás gumi ugyanúgy alkalmas erre a célra.
Az a lényeg, hogy tejgumi és ne befőttes gumi legyen, mert ez utóbbi gyorsan megadja magát.
Persze ha csak befőttes gumi van otthon akkor az is megfelel jobb híján.

A tejgumi két oldalát ráhurkoltam a két vezetékre és rászorítottam ahogy lehetett.
Így nem csúszik ki belőle a vezeték.

A két kábel összetekeredése ezzel a módszerrel majdnem teljesen megszűnt.
Ehhez még hozzájárul az is, hogy nem kell gondolkodjak, hogy melyik fülembe rakjam be az adott fülhallgatót(az előbbi megoldás miatt), így nem tekergetem azokat össze-vissza.

Ez a megoldás ugyanúgy alkalmazható fejhallgatók estében is.

Íme:
A házilag továbbfejlesztett fülhallgató.

A gumi és a kötöződrót színe a lehetőségünk és ízlésünk szerint változtatható.
A jelöléshez használt drót színe jobb ha elüt a fülhallgató vezetékének színétől, így megkönnyítve a távolból történő vizuális azonosítást.
A kivitelezés minősége is tovább javítható.

Ráadásként ezekkel a megoldásokkal pár másodperc idő is megtakarítható, így több idő marad az aktuális feladatra (és a szórakozásra :) ) koncentrálni.
Nem kell többet a fülhallgató végét lesni, hogy most melyik a balos, melyik a jobbos hangszóró és az y utáni kábelrész kibogozásával sem majd bajlódni.

Ráadásul optimális esetben ingyen van az egész.

Ezek a megoldások alkalmazhatóak fül és fejhallgatóhoz, legyen az telefonhoz, számítógéphez, laptophoz, táblagéphez vagy a többi kütyühöz való hangszórópár.

3 megjegyzés:

  1. A fülhallgatókkal mindig volt bajom. (Igaz én nem ilyen fülbe dughatós fajtát használok.) A drótmegtörés tényleg az első számú probléma, de van hogy egyszerűen csak túl szoros a fejre rakható rész és széttörik az egész. Volt egy 80 dolláros amit vettem, az nem 1, hanem rögtön két helyen tört el úgy. És amíg nem volt eltörve, addig meg préselte a fülem. (Ami talán nem rossz, mert így már nincsenek elálló füleim egyáltalán.) :-P A beépített hangerőszabályzó és mikrofonszabályzó se jó, mert az is tönkremegy. Otthonra a legjobb az egyszerű 35 dolláros, vastag drótú JVC, persze az utcán furán nézne ki. Nekem az van. (És csak azért van most a második, mert az elsőt a macskánk lelökte a padlóra, magasról és azért tört el. Amúgy strapabíró fejhallgató! - csak macska ne legyen a közelében és parketta)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egyén függő hogy kinek mi jön be.
      A fejhallgatókkal nekem elég sok gondom volt eddig.
      A technikai része az oké, mert lehet strapabíró darabokat kapni, de egy idő után az összes kipróbált fülesnél felmelegszik a fülem izzadni kezd benne.
      Ez nyáron még extrémebbé tud válni.
      Az is gond, ha nagyon szorítja a fülemet
      Összességében ezért váltottam fülhallgatókra és azóta nincsenek ilyen gondjaim.

      Néha beleakadok a vezetékbe, ez a legnagyobb gondom jelenleg. :)

      Törlés
    2. A bedughatós fülhallgatókat két dolog miatt nem szeretem az egyik hogy nem túl higiénikusak, a másik pedig eldönti a kérdést, ugyanis szinte azonnal megfájdul tőlük a dobhártyám. Párszor megpróbáltam, de aztán inkább feladtam. Úgyis csak gépnél használom, ha meg itt ülök, akkor inkább egy nagy legyen a fejemen. Ami viszont most változott, mivel saját szobám/irodám lett, úgyhogy a kis hangszórókat használom. :D

      Törlés