5/19/2016

21. Kamillaszüret

Már elkezdődött a hónap elején az első kamilla bokrocskák kinyílása, mostanra már helyenként fehérlenek tőle a mezők.

Tegnapelőtt kamillagyűjtés volt a program a saját legelő területén.

Ami ezt egy hónappal megelőzte, az a kamillafésű készítése volt.
Ez egy egyszerűen elkészíthető eszköz. Nem kell más hozzá, mint faanyag (jelen esetben egy gáztűzhely csomagolásának merevítőfái), perforált lemez (szelelő rostája), néhány szeg és esetleg sziloplaszt.


Fogtam 3db méretre vágott lécet, amit a 3 részre osztott perforált lemez méreteihez igazítottam, majd ezeket u alakban összeszegeltem.
Az u alakzat két végét azon az oldalon átlósan lefűrészeltem, ahová a lemez fog kerülni, majd a két külső oldalával is hasonlóan jártam el.
A 3db lemez végét úgy vágtam le, hogy fésűszerűek legyenek.
Rászegeltem az u alakzatra a lemezt, majd a réseket a fa részen és ahova használatkor az ujjak kerülnek, azt lekentem sziloplaszttal, hogy jobb legyen a fogása és a tartása.
A hegyes és kiálló részeket lekerekítettem reszeléssel, majd csiszolóvászonnal finomítottam.

A kész eszközök:
Kamillafésűk

Nem tervezem a sorozatgyártást, mert elfogyott a hozzávaló lemez. :)

Ezek után tegnap megtörtént a kamilla betakarítása, valahogy így, fésülő mozdulatokkal:

Kamilla lefésülése

A lefésült kamillavirágok

Azután a leszüretelt kamillavirágzat bekerült a szárítóba:
Kamilla a szárítóban

Amikor megszárad a kamilla, akkor majd üvegbe kerül ahogy tavaly is történt:

Egy üvegnyi kamilla


A bespájzolásnak köszönhetően bármikor ihatok kamillateát a boltinál jobb minőségben és olcsóbban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése